În zilele de 24, 25 și 31 mai, Directoratul Norvegian pentru Învățământul Superior și Competențe Profesionale – Directorate for Higher Education and Skills – a organizat un eveniment online la care au participat aproximativ 100 de reprezentanți ai unor instituții de învățământ profesional tehnic din România. Pe parcursul celor trei întâlniri, au fost abordate teme actuale importante, prin care specialiștii români s-au familiarizat cu parcursul educațional VET din Norvegia, cu modul în care se realizează legătura și actualizarea permanentă a relației dintre cerințele pieței muncii și disponibilitatea sistemului educațional național de a se adapta la aceste cerințe, precum și despre modul în care structurile și oficialitățile administrative susțin această legătură, atât la nivel local, cât și prin pârghii care au efecte la nivel național.

Cele trei teme abordate s-au referit gradat la elemente și conținuturi aflate în legătură cât mai strânsă cu activitățile practice, atât de ordin administrativ, cât și operațional, concentrându-se pe o introducere în sistemul VET norvegian (Introduction to Norwegian Vocational Education and Training – 24mai), modelul norvegian de stagii și ucenicii (Norwegian model for Apprenticeships –25 mai) și pe modul în care se asigurară o educație relevantă pentru piața muncii în Norvegia (Ensuring Labor Market Relevance in Vocational Education – 31 mai).

Reprezentanții liceelor tehnologice, colegiilor tehnice și școlilor profesionale din România – cu o bună reprezentativitate la nivel național – au pus întrebări și s-au arătat interesați de potențialul pe care îl prezintă învățarea cu și de la omologii norvegieni.

O prezentare a sistemului VET norvegian