2018: Profesorul – Agent al schimbării – ISJ Călărași

mai 14, 2020

Instituția: Inspectoratul Școlar Județean Călărași

Titlul proiectului: Profesorul – Agent al schimbării

ID: 2018-EY-PMIP – R1- 0024

Obiectivul general al proiectului: Dezvoltarea unor tehnici și instrumente de lucru pentru producerea unor schimbări de mentalitate a personalului didactic și cel de conducere la nivelul școlilor din județul Călărași.

Obiective specifice:

  1. Dezvoltarea competențelor a patru experți în realizarea schimbării în echipele din școli, prin participarea la un curs de 4 zile și o zi de job shadowing.
  2. Imbunătățirea calității furnizate prin crearea unui mecanism de producere a schimbării în 4 școli pilot, prin acțiunea la nivelul directorilor, șefilor de catedră și a profesorilor.
  3. Dezvoltarea interesului pentru schimbare în școlile din județ, prin diseminarea exemplelor de bună practică prin cercurile metodice cu directorii și cercurile pe discipline, în toate școlile din județ.

Partenerul norvegian, Newschool, este o agenție de design educațional specializată în crearea de instrumente care facilitează experiențe de învățare adecvate nevoilor actuale. Agenția pune accent pe inovare în domeniul tehnologiei educației și este membră a Centrului nordic pentru inovare socială.

Impact:  Se reflectă prin noile competențe pe care experții participanți la mobilitate le transmit mai departe,  în activitățile derulate în cele 4 școli selectate pentru pilotare. Se face apel la o abordare democratică a învățării, o atitudine care va fi  câștigată în continuare printr-o practică extensivă și prin utilizarea instrumentelor specifice.

Rezultate principale:  Cel mai important rezultat al proiectului îl reprezintă cei 4 experți care sunt instruiți în managementul schimbării și tehnici de lucru personalizate. Echipa și-a propus creșterea calității educației în cele 4 școli din județ, care se va putea  măsura prin calitatea documentelor de design curricular de la nivelul fiecărei unități        (pe termen scurt) și prin calitatea ofertei educaționale, rezultatele la examenele naționale și gradul de mulțumire al părinților (pe termen mediu). Totodată, creșterea participării copiilor la  activitățile extracurriculare dă valoarea satisfacției resimțite de copiilor față de școală.

Cifre:

– 4 experți în educație formați în Norvegia

– 21 experți în educație (inspectori școlari) formați în activitățile atelier – dezbatere de dupa mobilitate

– 4 directori și 16 șefi de comisii metodice din școlile pilot formați de către participanții la cursuri

– 24 de profesori din școlile pilot formați în ateliere

– 1 broșură „Profesorul, agent al schimbării”

Facebook page